REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jolanta GRUBLIAUSKAITĖ

„Šiaulių naujienos“

Mažiau nei prieš mėnesį už bendrovės „Busturas“ vairo stojęs naujasis vadovas imasi veiksmų – jau šiais metais miesto autobusuose, jo teigimu, bus pradėta diegti elektroninio bilieto sistema. Be to, visai neseniai bendrovė konkurso būdu įsigijo pigesnes keleivių kontrolės paslaugas.

REKLAMA
REKLAMA

Popieriniai bilietai – išliks

Šiauliai vieni pirmųjų Lietuvoje ketinę įdiegti miesto autobusuose elektroninio bilieto sistemą, dabar – vienintelis didmiestis, kuris iki šiol jos dar neturi. Tačiau panašu, kad greitu metu situacija pasikeis. Bendrovė „Busturas“ patvirtino elektroninio bilieto planą, pagal kurį keliais etapais bus įdiegta elektroninė sistema.

REKLAMA

„Pagal mūsų patvirtintą planą per šiuos ir kitus metus, išskaidžius į keletą etapų, planuojame įdiegti elektroninę viešojo transporto bilietų sistemą. Dabar mes ruošiame techninę užduotį konkursui. Turime apsispręsti, koks modelis bus pats optimaliausias. Susitarsime su bendrovės savininku, Savivaldybe ir skelbsime konkursą“, – sako bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas.

Planuojama, kad pirmiausia atsiras mėnesio elektroniniai bilietai, vėliau – kitų terminų, galiausiai – vienkartiniai. T. Bielinskas tikina, kad išliks ir popieriniai vienkartiniai bilietai. „Elektroninis bilietas skirtas daugiau miesto gyventojams. Akivaizdu, kad į Šiaulius atvyksta nemažai miesto svečių, kurie turės galimybę pas vairuotoją įsigyti vienkartinių popierinių bilietų“, – sako jis.

REKLAMA
REKLAMA

Visokeriopa nauda

Bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius tikina, kad elektroninio bilieto sistemos naudą pajus visi: gyventojai, pati bendrovė ir miesto Savivaldybė. „Visų pirma – nauda keleiviams. Jie galės greičiau ir paprasčiau atsiskaityti už kelionę. Planuojama, kad moksleivio, pensininko pažymėjimai būtų susieti su elektroniniu bilietu. Kitaip tariant, žmonės, kurie gauna lengvatas, turės vieną dokumentą, kuriuo galės atsiskaityti už keliones. Nauda bus ir įmonei, kadangi ji galės tiksliau nustatyti keleivių srautus. Atsižvelgdami, kada yra didesnė keleivių paklausa, galėsime koreguoti maršrutus. Mes būsim apsiginklavę tiksliais skaičiais. Nauda bus ir Savivaldybei, kuriai bus daug paprasčiau dengti kompensacijas už lengvatinių keleivių vežimą“, – privalumus vardija T. Bielinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas, ar įdiegus elektroninio bilieto sistemą, kelionės autobusu kaina šiauliečiams nepadidės, bendrovės vadovas tikina, kad viskas priklausys nuo miesto tarybos. „Kelionės kainą nustato miesto taryba. Kaip jie nuspręs, taip ir bus.

Tačiau kainos būtent dėl elektroninio bilieto šoktelėti negali, kadangi didžiąją dalį keleivių pervežimo kainos sudaro bendrovės darbuotojams mokamas darbo užmokestis ir kuro sąnaudos“, – sako T. Bielinskas.

Naudos sutaupytus pinigus

Prisistatydamas žiniasklaidos atstovams T. Bielinskas teigė, kad būtina išnaudoti Europos fondų lėšas, tačiau šis projektas bus įgyvendinamas iš bendrovės sukauptų lėšų, nes kitu atveju tektų ilgai laukti. „Pirmajame etape europinių pajamų nespėsime panaudoti, nes artimiausi šaukimai jiems bus paskelbti tik 2014–2015 metais. Akivaizdu, kad mes nebegalime ilgai laukti ir atidėlioti šio projekto. Todėl pačią pradžią finansuosime nuosavomis lėšomis. Panaudosime sutaupytus pinigus iš bilietėlių, kurių reikės spausdinti ir platinti kur kas mažiau nei iki šiol. Vien iš šitų išlaidų, kurios sudaro apie pusę milijono litų per metus, turėsim pradinį kapitalą“, – teigia jis.

REKLAMA

Antrajame etape vis dėl to planuojama pasinaudoti Europos fondais. „Bandysime pritraukti lėšų, kada reikės sustojimuose įrenginėti informacines švieslentes, kad keleiviams būtų aiškiai matomas autobusų važiavimo grafikas, autobusų atvažiavimo laikas. Taip pat vadinamajai GPS, kad operatyviai matytume autobusų judėjimo maršrutą, kad galėtume stebėti ir daryti išvadas“ – sako T. Bielinskas.

Kiti didieji Lietuvos miestai turi elektroninę viešojo transporto bilietų sistemą, kuri buvo įdiegta pasinaudojus Europos Sąjungos fondų lėšomis. Tiesa, įgyvendinus projektą buvo suabejota, ar lėšos panaudotos skaidriai. Tyrimą buvo pradėjusi Europos kovos su sukčiavimu tarnyba. Šiauliai prieš keletą metų taip pat bandė įdiegti elektroninio bilieto sistemą, tačiau atsiribojus nuo europinio finansavimo, už miesto biudžeto lėšas. Suskaičiavus sąmatą išaiškėjo, kad miestui tokios išlaidos per didelės, todėl minties buvo atsisakyta.

REKLAMA

Mažesnės išlaidos keleivių kontrolei

Panašu, kad bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius jau spėjo apšilti pareigose ir skolose skęstančiai bendrovei pradėjo ieškoti gelbėjimo rato. T. Bielinskas informuoja, kad visai neseniai baigėsi konkursas, kurio metu bendrovė pirko miesto ir tarpmiestinių autobusų keleivių kontrolės paslaugas. „Ši paslauga konkurso būdu mums atpigo. Buvo nemažai kandidatų, tačiau jie pateikė brangesnius pasiūlymus ir pralaimėjo. Konkursą laimėjo ta pati bendrovė, kuri iki šiol teikė mums kontrolės paslaugas. Anksčiau ši paslauga mums kainuodavo virš 800 tūkstančių litų per metus, dabar kainuos apie 560 tūkstančių litų“, – džiaugiasi T. Bielinskas.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų