Liga (nuotr. freedigitalphotos.net)

Liga (nuotr. freedigitalphotos.net)

Kai aplinkui visi čiaudo, kosti ir visaip kitaip primena, jog už lango – ne vasara, svarbu išlikti tvirtai ir sveikai. O nesusirgti peršalimo ligomis tau padės šios 5 taisyklės.

1 taisyklė: subalansuota mityba

Pamiršk sausus, šaltus užkandžius, Stenkis kasdien valgyti šiltos sriubos, ypač tavo organizmui pravers natūralus vištienos sultinys. Padėk savo imuninei sistemai: į valgiaraštį įtrauk daugiau šviežių daržovių ir vaisių. Daug vitaminų slypi citrusiniuose vaisiuose, obuoliuose (lyderiai – antaniniai), su lupena virtose bulvėse. Gerk erškėtrožių arbatos – tai taip pat puikus vitamino C šaltinis. Nepamiršk ir svogūno, česnako, juose gausu fitoncidų. Iš gyvulinės kilmės produktų tau naudingiausia bus riebi jūros žuvis, kiaušinio trynys, kepenėlės. Visas imuniteto pajėgumas turėtų būti nukreiptas į kovą su infekcija, tavo užduotis – nuolat jį pamaitinti.

REKLAMA

• Dėmesio! apribok kavos ir juodosios arbatos porcijų skaičių, šie gėrimai slopina imunitetą.

2 taisyklė: laikykis higienos

Peršalimo profilaktikai rekomenduojama kuo dažniau plauti rankas, praustis. Stenkis neliesti nosies, akių, veido nešvariomis rankomis. Namuose dažniau plauk grindis, drėgnu skudurėliu valyk dulkes, vėdink patalpas. Venk vietų, kur susirenka daug žmonių, ypač jei ten prasta ventiliacija. Stenkis nesisveikinti paduodant ranką, duris viešose vietose atidarinėk ne delnu, o alkūne (ant durų rankenų, kaip ir ant popierinių pinigų ir žmogaus delnų, susikaupia milžiniški kiekiai mikroorganizmų).

• Dėmesio! Drėgnoje nosinėje mikrobai jaučiasi tiesiog nuostabiai: jiems šilta ir drėgna. Tad naudokis vienkartinėmis nosinėmis, kartą pasinaudojusi – išmesk. O jei tenka naudotis medžiagine – keisk ir skalbk kuo dažniau!

3 taisyklė: valyk kvėpavimo takus

Virusai į organizmą patenka visų pirma per nosį – ten ir pradeda daugintis. Todėl pravartu kartkartėmis profilaktiškai išvalyti nosies ertmę – praplauti šiltu sūriu vandeniu. Jei pasireiškė nedidelė sloga – išsimaudyk karštoje vonioje, daryk inhaliacijas su eteriniais aliejais. Kasdien prieš eidama į lauką nepamiršk sutepti šnerves oksolino tepalu. Dažniau skalauk gerklę, tai daroma taip pat šiltu sūriu vandeniu. Gerk daugiau karštų gėrimų, nelauk, kol burnos gleivinė išsausės – nepalik gerklės be natūralios apsaugos

• Dėmesio! Jei rūkai – dabar pats metas mesti ar bent jau sumažinti cigarečių kiekį. Tabako dūmai dirgina kvėpavimo takus ir silpnina imunitetą.

4 taisyklė: fizinis aktyvumas ir visavertis poilsis

Stenkis bent kartą per dieną pasimankštinti, daugiau pasivaikščiok – tiks bet kokia aktyvi fizinė veikla. Schema paprasta: širdis pradeda dirbti aktyviau, pagerėja kraujotaka, organizmas stiprėja. Stenkis gyventi aktyviai, paisyk dienos režimo, pakankamai ilsėkis, miegok ne trumpiau kaip 8 valandas – poilsio reikia kad imunitetas galėtų nuolat palaikyti darbo režimą.

REKLAMA

Dėmesio! Užpuolus stresui organizmo pasipriešinimas ligoms smarkiai sumažėja. Stenkis vengti konfliktinių situacijų, mažiau bendrauk su nemaloniais žmonėmis, imkis meditacijos, atsipalaidavimo.

5 taisyklė: šildykis ir iš išorės, ir iš vidaus

Neperšalk, renkis pagal oro sąlygas, nepamiršk užsirišti šaliko, turėk pirštines. Batai taip pat turėtų visada būti sausi. Gerk daugiau šiltų gėrimų: arbatos su citrina ar pieno, žolelių nuoviro (mėtų, ramunėlių, erškėtrožių). Taip ne tik sušilsi iš vidaus, bet ir sutepsi gleivines – o tuo pačiu padėsi organizmui kovoti su jį atakuojančiomis infekcijomis.

• Dėmesio! Net ir nedidelio kūno ploto sušalimas pavojingas. Pasak mokslininkų, sušalusi nosis negali efektyviai užkirsti kelio bakterijoms ir virusams

 

 

 

 

 

 

Gintaras
2017-02-15 21:04:52
Vasarą nepataria valgyti ledų, nes šalta masė verčia organizmą ją sušildyti ir užkuria "pečių", nuo ko organizmas dar labiau kaista. Sako, karštą dieną geriau šilta arbata, nei ledų porcija. O čia siūlo šiltos sriubos, o ne šaltų užkandžių, kad nesušaltum. Juk šilta sriuba turi gesinti "pečių" organizme, kuris ją stengsis atvėsinti ir tokiu būdu dar labiau sušalsime, nei valgydami šaltą užkandį. Kai paskaitinėji vienur, paskui kitur ir matai, kaip tokie straipsniai prieštarauja patys sau!!! Išvada: tokių straipsnių vertė tolygi horoskopui kitai savaitei... :)
Atsakyti
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
Gintaras 2017-02-15 21:04:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Vasarą nepataria valgyti ledų, nes šalta masė verčia organizmą ją sušildyti ir užkuria "pečių", nuo ko organizmas dar labiau kaista. Sako, karštą dieną geriau šilta arbata, nei ledų porcija. O čia siūlo šiltos sriubos, o ne šaltų užkandžių, kad nesušaltum. Juk šilta sriuba turi gesinti "pečių" organizme, kuris ją stengsis atvėsinti ir tokiu būdu dar labiau sušalsime, nei valgydami šaltą užkandį. Kai paskaitinėji vienur, paskui kitur ir matai, kaip tokie straipsniai prieštarauja patys sau!!! Išvada: tokių straipsnių vertė tolygi horoskopui kitai savaitei... :)   ATSAKYTI
REKLAMA

Top Video

Palaidojusiai sūnų moteriai parūpo pinigai – paaiškėjo karčių ašarų priežastis
DABAR RODOMA
Palaidojusiai sūnų moteriai parūpo pinigai – paaiškėjo karčių ašarų priežastis
DABAR RODOMA
Neįtikėtina: Klaipėdoje į butą įgriuvo krano strėlė
DABAR RODOMA
Politikus Sinkevičius klupdo nuslėpta aistra medžioklei: gavo pylos nuo etikos sargų
DABAR RODOMA
Atsakė nė nemirktelėjusi: Gabija išdavė dar vieną „2 baruose“ gimstančią simpatiją
DABAR RODOMA
Plintantis kompiuterio virusas apėmė ir Lietuvą: apkrėstos mažiausiai trys įmonės
DABAR RODOMA
Ruošia naują būdą kovai su dezinformacija: tai reikia žinoti ir moksleiviams
DABAR RODOMA
„2 barų“ tvirtuolė nebeištvėrė: apsipylė ašaromis
DABAR RODOMA
Svarbus policijos perspėjimas: pinigus leiskite ne baudoms
DABAR RODOMA
Lietuvoje jau galima pamatyti baltus liūtus
DABAR RODOMA
Šalta vasara pykdo Lietuvos ūkininkus ir sodininkus: tai paveiks kainas

Televizija



RODYTI ŽEMĖLAPĮ
Nuotraukos autorius: Renata R Žalpiai




Pirmoji diena radijo stotyje: #yeschallenge dalyvė nesitikėjo tokių akibrokštų
DABAR RODOMA
Pirmoji diena radijo stotyje: #yeschallenge dalyvė nesitikėjo tokių akibrokštų
DABAR RODOMA
#yeschallenge (2)
DABAR RODOMA
#yeschallenge (1)




Himno-giedojimas face








 

 

                    

 

 



Kino režisierius A. Stonys: ateinanti karta padarys didžiulį perversmą
DABAR RODOMA
Kino režisierius A. Stonys: ateinanti karta padarys didžiulį perversmą
DABAR RODOMA
Indrė ir Mantas Stonkai: bandome Lietuvą pritempti iki „Holivudo“
DABAR RODOMA
A. Ramanauskas: aš esu išgama
DABAR RODOMA
M. Papiniginis: manau, kad „Zero“ filmai yra savotiški istorijos analai
DABAR RODOMA
Jurga Šeduikytė: noriu vaidinti, kad ir ne pirmo plano vaidmenį
DABAR RODOMA
Modelis Karolina Toleikytė save išbandė aktorės amplua
DABAR RODOMA
Atlikėja Justė Arlauskaitė-Jazzu: su Salemute mane tapatina nuo pat vaikystės
DABAR RODOMA
M. Repšys prieš „Sidabrinė gervė“ apdovanojimus neslėpė noro laimėti
DABAR RODOMA
Apdovanojimai „Sidabrinė gervė“ : kaip jie pasikeitė per 10-metį?
DABAR RODOMA
Sidabrinė Gervė 2017. Lietuvos kino apdovanojimų raudono kilimo transliacija (Sidabrinė Gervė 2017. Lietuvos kino apdovanojimų raudono kilimo transliacija)


Valiutų skaičiuoklė

EUR

USD

GBP

PLN

Remejas1-apacia
Į viršų