Liga (nuotr. freedigitalphotos.net)

Liga (nuotr. freedigitalphotos.net)

Kai aplinkui visi čiaudo, kosti ir visaip kitaip primena, jog už lango – ne vasara, svarbu išlikti tvirtai ir sveikai. O nesusirgti peršalimo ligomis tau padės šios 5 taisyklės.

1 taisyklė: subalansuota mityba

Pamiršk sausus, šaltus užkandžius, Stenkis kasdien valgyti šiltos sriubos, ypač tavo organizmui pravers natūralus vištienos sultinys. Padėk savo imuninei sistemai: į valgiaraštį įtrauk daugiau šviežių daržovių ir vaisių. Daug vitaminų slypi citrusiniuose vaisiuose, obuoliuose (lyderiai – antaniniai), su lupena virtose bulvėse. Gerk erškėtrožių arbatos – tai taip pat puikus vitamino C šaltinis. Nepamiršk ir svogūno, česnako, juose gausu fitoncidų. Iš gyvulinės kilmės produktų tau naudingiausia bus riebi jūros žuvis, kiaušinio trynys, kepenėlės. Visas imuniteto pajėgumas turėtų būti nukreiptas į kovą su infekcija, tavo užduotis – nuolat jį pamaitinti.

REKLAMA

• Dėmesio! apribok kavos ir juodosios arbatos porcijų skaičių, šie gėrimai slopina imunitetą.

2 taisyklė: laikykis higienos

Peršalimo profilaktikai rekomenduojama kuo dažniau plauti rankas, praustis. Stenkis neliesti nosies, akių, veido nešvariomis rankomis. Namuose dažniau plauk grindis, drėgnu skudurėliu valyk dulkes, vėdink patalpas. Venk vietų, kur susirenka daug žmonių, ypač jei ten prasta ventiliacija. Stenkis nesisveikinti paduodant ranką, duris viešose vietose atidarinėk ne delnu, o alkūne (ant durų rankenų, kaip ir ant popierinių pinigų ir žmogaus delnų, susikaupia milžiniški kiekiai mikroorganizmų).

• Dėmesio! Drėgnoje nosinėje mikrobai jaučiasi tiesiog nuostabiai: jiems šilta ir drėgna. Tad naudokis vienkartinėmis nosinėmis, kartą pasinaudojusi – išmesk. O jei tenka naudotis medžiagine – keisk ir skalbk kuo dažniau!

3 taisyklė: valyk kvėpavimo takus

Virusai į organizmą patenka visų pirma per nosį – ten ir pradeda daugintis. Todėl pravartu kartkartėmis profilaktiškai išvalyti nosies ertmę – praplauti šiltu sūriu vandeniu. Jei pasireiškė nedidelė sloga – išsimaudyk karštoje vonioje, daryk inhaliacijas su eteriniais aliejais. Kasdien prieš eidama į lauką nepamiršk sutepti šnerves oksolino tepalu. Dažniau skalauk gerklę, tai daroma taip pat šiltu sūriu vandeniu. Gerk daugiau karštų gėrimų, nelauk, kol burnos gleivinė išsausės – nepalik gerklės be natūralios apsaugos

REKLAMA

• Dėmesio! Jei rūkai – dabar pats metas mesti ar bent jau sumažinti cigarečių kiekį. Tabako dūmai dirgina kvėpavimo takus ir silpnina imunitetą.

4 taisyklė: fizinis aktyvumas ir visavertis poilsis

Stenkis bent kartą per dieną pasimankštinti, daugiau pasivaikščiok – tiks bet kokia aktyvi fizinė veikla. Schema paprasta: širdis pradeda dirbti aktyviau, pagerėja kraujotaka, organizmas stiprėja. Stenkis gyventi aktyviai, paisyk dienos režimo, pakankamai ilsėkis, miegok ne trumpiau kaip 8 valandas – poilsio reikia kad imunitetas galėtų nuolat palaikyti darbo režimą.

Dėmesio! Užpuolus stresui organizmo pasipriešinimas ligoms smarkiai sumažėja. Stenkis vengti konfliktinių situacijų, mažiau bendrauk su nemaloniais žmonėmis, imkis meditacijos, atsipalaidavimo.

5 taisyklė: šildykis ir iš išorės, ir iš vidaus

Neperšalk, renkis pagal oro sąlygas, nepamiršk užsirišti šaliko, turėk pirštines. Batai taip pat turėtų visada būti sausi. Gerk daugiau šiltų gėrimų: arbatos su citrina ar pieno, žolelių nuoviro (mėtų, ramunėlių, erškėtrožių). Taip ne tik sušilsi iš vidaus, bet ir sutepsi gleivines – o tuo pačiu padėsi organizmui kovoti su jį atakuojančiomis infekcijomis.

• Dėmesio! Net ir nedidelio kūno ploto sušalimas pavojingas. Pasak mokslininkų, sušalusi nosis negali efektyviai užkirsti kelio bakterijoms ir virusams

 

 

 

 

 

 

Gintaras
2017-02-15 21:04:52
Vasarą nepataria valgyti ledų, nes šalta masė verčia organizmą ją sušildyti ir užkuria "pečių", nuo ko organizmas dar labiau kaista. Sako, karštą dieną geriau šilta arbata, nei ledų porcija. O čia siūlo šiltos sriubos, o ne šaltų užkandžių, kad nesušaltum. Juk šilta sriuba turi gesinti "pečių" organizme, kuris ją stengsis atvėsinti ir tokiu būdu dar labiau sušalsime, nei valgydami šaltą užkandį. Kai paskaitinėji vienur, paskui kitur ir matai, kaip tokie straipsniai prieštarauja patys sau!!! Išvada: tokių straipsnių vertė tolygi horoskopui kitai savaitei... :)
Atsakyti
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
Gintaras 2017-02-15 21:04:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Vasarą nepataria valgyti ledų, nes šalta masė verčia organizmą ją sušildyti ir užkuria "pečių", nuo ko organizmas dar labiau kaista. Sako, karštą dieną geriau šilta arbata, nei ledų porcija. O čia siūlo šiltos sriubos, o ne šaltų užkandžių, kad nesušaltum. Juk šilta sriuba turi gesinti "pečių" organizme, kuris ją stengsis atvėsinti ir tokiu būdu dar labiau sušalsime, nei valgydami šaltą užkandį. Kai paskaitinėji vienur, paskui kitur ir matai, kaip tokie straipsniai prieštarauja patys sau!!! Išvada: tokių straipsnių vertė tolygi horoskopui kitai savaitei... :)   ATSAKYTI
REKLAMA

Top Video

Darbo birža taps Užimtumo tarnyba
DABAR RODOMA
Darbo birža taps Užimtumo tarnyba
DABAR RODOMA
Lietuviai gyvena dešimčia metų trumpiau nei statistinis europietis
DABAR RODOMA
Javapjūtės įkarštyje laukuose plušantį darbininką ištiko siaubinga mirtis
DABAR RODOMA
Vilniaus švenčia: po gero mėnesio rekonstrukcijų rytoj Vilniaus oro uoste vėl tūps lėktuvai
DABAR RODOMA
Košmaras Venesueloje: išbadėję žmonės grobia zoologijos sodo gyvūnus
DABAR RODOMA
Į Turkją išsiruošę lietuviai įspėjami saugotis siaučiančio viruso: rimčiausias pavojus vaikams
DABAR RODOMA
Prezidentas Valdas Adamkus išgrido svarbiausią žinią, kovoje su vėžiu
DABAR RODOMA
Medikai sukrėsti – į ligoninę atvežtas pusantrų metukų mažylis, apsinuodijęs žiurkių nuodais
DABAR RODOMA
Po pergalingos dvikovos su prancūzais atsigavo krepšininkų ir jų sirgalių viltys bei širdys
DABAR RODOMA
Prieš masines karines rusų pratybas Putino vizitas per Lietuvą į Karaliaučių

Televizija

Į viršų