REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sunkmečiu Lietuvoje išaugus degalų kainoms sumažėjo ne tik visų rūšių degalų pardavimas šalies degalinėse, bet ir transporto eismo intensyvumas pagrindiniuose Lietuvos keliuose.

REKLAMA
REKLAMA

Taupyti priversti žmonės, esant galimybei, kelionės automobiliu atsisako. Tūlas tautietis, anksčiau net ir kilometrą kitą iki darbo važiuodavęs automobiliu, dabar tokį atstumą įveikia dviračiu arba pėsčiomis. Arba perka kurą ne degalinėse, o „iš rankų“.

REKLAMA

Šalyse kaimynėse degalai pigesni

Sunkmečiu lyg ant mielių kylančios kuro kainos dažną tautietį privertė pamiršti kelią į mūsų šalies degalines. Nes įsigyti pigesnio rusiško ar baltarusiško kuro Lietuvoje įmanoma ir nekeliant kojos iš garažo.

Vieniems lūkuriuojant pigesnių degalų Lietuvoje, kiti įsigyti pigiau degalų vyksta į artimąjį užsienį. Pigių degalų vežėjai pripažįsta ne tik sutaupantys, bet ir užsidirbantys.

REKLAMA
REKLAMA

Šiaulietis tolimųjų reisų vairuotojas Edmundas (vardas pakeistas – aut. past.) atsarginiame 800 litrų talpos vilkiko bake iš Rusijos ar Baltarusijos kiekvieną savaitę parsiveža dyzelino. Ir sau, ir pažįstamiems, ir pažįstamų kaimynams. Kartais parsiveža ir 100 ar 200 litrų benzino.

Dyzeliną parduoda po 2,5 lito už litrą, benziną – po 3 litus. Parvežtą kurą perkantys tautiečiai nuo kiekvieno litro sutaupo daugiau nei po litą. Uždirba ir Edmundas. Litras dyzelino Baltarusijoje kainuoja apie 2 litus, o populiariausios markės A 95 benzino litrą Rusijoje galima nusipirkti maždaug už 2,30 lito. „Išgyventi užtenka“, – neslepia vairuotojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto galimybė įsigyti pigesnių degalų nesustabdo eismo intensyvumo mažėjimo šalies keliuose. Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos ir valdymo skyriaus vedėjas Gintaras Cilcius „Respublikai“ teigė, kad eismo intensyvumas mažėja dėl ekonomikos nuosmukio.

Marijampoliečiai protestuotojai išlošė

Balandžio mėnesį vairuotojai šturmavo šalies degalines ir kiekvienoje jų pylėsi degalų tik už litą. Šitaip jie tikėjosi atkreipti dėmesį į debesis pasiekusias degalų kainas.

„Pilk už litą ir važiuok pas kitą“, – su šia sparnuota fraze lūpose Šiaulių degalines tada šturmavo beveik dvi dešimtys šiauliečių vairuotojų. Per porą valandų akcijos dalyviai aplankė 10 degalinių. Visose į automobilius įsivarvindavo maždaug po 0,240 litro benzino – tik tiek degalų įmanoma įpirkti už litą.

REKLAMA

Šią akciją Šiauliuose organizavęs Egidijus Virkutis kalbėdamas su „Respublika“ pripažino, kad akcija šiame mieste nebuvo sėkminga.

„Šiauliečiai akcijoje dalyvavo pasyviai, – kaip vieną esminių nesėkmės priežasčių įvardijo E.Virkutis. – Itin aktyvūs buvo Marijampolės ir Kauno vairuotojai. Po akcijos Marijampolės apylinkėse kuro kainos buvo gerokai mažesnės nei kituose rajonuose – litrą benzino čia buvo galima įsipilti 10–15 centų pigiau. Lygindami kainas marijampoliečiai džiaugėsi nors šį tą išsikovoję. Dabar kainos šiek tiek normalizavosi, nėra tokio intensyvaus kilimo. Jei ateityje kainos vėl kils, neabejoju, kad tai žmones sutelks naujoms akcijoms“.

REKLAMA

Ar dėl sunkmečiu išaugusių degalų kainų ribojate keliones automobiliu? – klausė „Respublika“ vairuotojų Šiauliuose.

Neringa, 39 m., pedagogė:

Galvojame apie tai. Mūsų šeimoje auga trys nepilnamečiai vaikai, todėl reikia po miestą nemažai važinėti: nuvežti vaikus į mokyklą, į treniruotes, į darželį. Šių kasdienių poreikių neatsisakysi, tačiau laisvalaikį tenka riboti. Kai tenka rinktis, ar laisvalaikiu pailsėti važiuoti į Vilnių, ar į Nidą, jau pagalvojame. Skaičiuojame išlaidas kurui ir renkamės artimesnę kelionę. Jei vykstame pas netoli gyvenančius giminaičius, sėdame ant dviračių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aušrius, 36 m., vairuotojas:

Žinoma, kaip neribosi? Juk kuras brangus, kelionės brangios. Gyvename Radviliškio rajone, tad į miestą dažniausiai tenka važiuoti savo transportu. Palangoje buvome šiemet su šeima, bet tolesnių kelionių net neplanavome – ir dėl laiko stokos, ir dėl kuro kainų. Į automobilio baką pilu dyzeliną, tad dar važiuoti galima. Tačiau jei tektų važiuoti benzinu, būtų žiauru. Pirkčiau ir pigesnį parvežtinį kurą, bet jo pas mus mažai.

Artūras, 42 m., vairuotojas:

Jeigu reikia, tai ir važiuoju, tačiau tik būtiniausiais atvejais. Didelės kuro kainos pakoregavo ir praėjusios vasaros kelionių planus. Negalėjome toliau išvažiuoti, nes viską lemia kuro kainos, o jos šiuo momentu tikrai didelės. Palyginkime su kitomis Europos valstybėmis –

REKLAMA

pas mus pats brangiausias kuras. Teko girdėti, kad visai kitaip yra ir Anglijoje, ir Amerikoje. Kurą perku iš degalinių, manau, kad parvežtinį kurą pirkti rizikinga, jis prastesnis.

Gintarė, 22 m., būsimoji inžinierė:

Būtent dėl degalų kainų ir riboju keliones automobiliu. Vasarą savaitgaliais su draugais dažniausiai sėsdavome ant dviračių ir mieliau rinkdavomės turistines keliones į gamtą. Prie Šiaulių apylinkėse esančių ežerų išsimaudyti taip pat dažniau važiuodavome dviračiais. Į mašiną sėdu tik esant būtiniausiam skubiam reikalui. Neturiu tokių pažįstamų, kurie pasiūlytų pigesnio parvežtinio kuro, todėl piluosi jį degalinėse. Tikriausiai neatsisakyčiau įsigyti degalų pigiau.

Sidas AKSOMAITIS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų