REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiųjų valstybių veiksmai ir lėtėjanti ekonomika atliko savo darbą: benzino ir dyzelinio kuro kainos gerokai smuktelėjo. Mažėjančią kainų tendenciją rodo ir „Mažeikių naftos” duomenys, rašo šeštadienio „Respublika”.

REKLAMA
REKLAMA

Tempai skiriasi

Šią savaitę degalų rinka Estijoje smarkiai krito žemyn - degalai atpigo po 10-13 lietuviškų centų už litrą.

REKLAMA

„Neste Lietuvos” Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Ringaudas Steikūnas „Respublikai” pasakojo, kad tinklų degalinės skirtingose šalyse bendros yra tik tuo, kad stambūs vartotojai gali naudotis tomis pačiomis kreditinėmis degalų kortelėmis, tačiau kainodara atskira, kaip ir pačios įmonės.

„Kiekvieną dieną po kelis kartus mąstome apie kainas, stebime rinką, kur krypsta, kas dedasi Lietuvos rinkoje. Ir šiandien, palygiti su vakar, mūsų kainos sumažėjo”, - pabrėžė jis. Tačiau prognozių išsakyti teigė negalįs kaip ir kiti prekybininkai. „Dabar situacija gera - naftos kainos krito, krito ir mažmeninės kainos. Dabar nė viena mūsų pardavinėjama benzino rūšis nesiekia 4 litų”, - džiaugėsi pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Kainą lemia atsargos

„Statoil” pardavimų vadovas Skirmantas Mačiukas „Respublikai” pasakojo, kad dauguma Estijos degalinių taip pat perka degalus iš „Mažeikių naftos”. Tik Lietuvoje tinklai atsargų nusiperka 3-4 dienoms į priekį, tuo tarpu Estijoje - 2-3 kartus per mėnesį. Tad ir kaina Lietuvoje kinta dažniau, nes ji perskaičiuojama priėmus kiekvieną naują siuntą.

„Lietuvoje jau kurį laiką degalų kainos krito kas dieną po 1-2 centus. O estai, matyt, pabaigė savo brangias atsargas ir kainą nuleido iš karto, - aiškino jis. - Bet šiuo metu Estijoje dyzelino kaina vis tiek yra aukštesnė nei Lietuvoje. Tai kas geriau, ar didelis kainų nuleidimas, ar mažesnė kaina apskritai?”

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

S.Mačiuko teigimu, pasaulinė degalų kainų tendencija pastaruoju metu mažėjanti, tik dažniausiai kainos kinta pavėluotai: mat tinklai negali pigiai parduoti brangiai nupirktų atsargų. Pašnekovas pabrėžė, kad kainų augimas vėluoja lygiai tokiu pačiu principu. O konkurencija dažniausiai verčia mažmenines kainas kelti mažiau nei kyla didmeninės produkto kainos.

Didmeninės kainos - žemumose

„Šiuo metu situacija stabilizavosi, kaupiamos atsargos, kyla motyvacija didinti efektyvumą, nes pabrangus naftai įmonės pradėjo gaminti tik tiek, kiek reikia. Pradedamos kaupti atsargos, kurios gali amortizuoti laikinus neramumus. Bet pasakyti, kas bus, sunku”, - pasakojo pašnekovas.

REKLAMA

Anot jo, tai lemia vartojimo mažėjimas. Mat po pernykščio ekonomikos pakilimo prasidėjus nuosmukiui traukinys ima stoti. Daug kur sumažintos subsidijos, stabtelėjo vartojimo augimas. Be to, pašnekovo teigimu, išaugo ir gavyba. Jei gamybos įmonės sukaups pakankamai atsargų, rinka stabilizuosis dar labiau.

AB „Mažeikių naftos” parduodamo A95 markės benzino didmenine kaina nuo liepos 1 d. iki vakar nukrito nuo 3695,51 iki 3432,61 lito už 1000 litrų, dyzelinio kuro - nuo 3983,89 iki 3798,28 litų už 1000 litrų. Tuo tarpu suskystintųjų automobilinių dujų didmeninė kaina per tą patį laikotarpį pakilo nuo 2706,78 iki 3262,90 litų už 1000 kilogramų.

Eglė Jociūtė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų