REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
24
Diskusija: Interneto televizija Lietuvoje (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Tendencijos rodo, kad tiek užsienyje, tiek Lietuvoje žmonės vis labiau vertina internetinį televizijos turinį. Taip suteikiama galimybė ne tik grįžus po darbų, patogiu laiku peržiūrėti jau transliuotas laidas per televizorių, bet ir pasimėgauti naujais, specialiai internetui sukurtais televizijos projektais.

24

Tendencijos rodo, kad tiek užsienyje, tiek Lietuvoje žmonės vis labiau vertina internetinį televizijos turinį. Taip suteikiama galimybė ne tik grįžus po darbų, patogiu laiku peržiūrėti jau transliuotas laidas per televizorių, bet ir pasimėgauti naujais, specialiai internetui sukurtais televizijos projektais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Internetas yra susireikšminęs, o televizijos nuomone, tai eilinis techninis perdavimo operatorius. Mums svarbiausia turinys ir tą turinį įvairiais galimais būdais perduodame, tame tarpe ir techniniu parametru internetu“, – sako „LNK“ vystymo direktorius Liutauras Elkimavičius.

REKLAMA

TV3 generalinė direktorė Laura Blaževičiūtė pritardama džiaugiasi, kad nors prieš 3 metus buvo kalbėta apie televizijos mirtį, pavyko įrodyti, kad televizija išgyveno.

„Nuostabu, kad atsirado naujas terminas, internetinė televizija ir niekas nemirė. Internetui reikia televizijos, o televizijai interneto“, – įsitikinusi L. Blaževičiūtė.

Kitokią nuomonę išreiškia „Delfi“ direktorius Vytautas Benokraitis. Pasak jo, skirtumas tarp televizijos turinio kanalams ir internetui yra, nes interneto vartotoją sunku gauti. Tačiau jam paprieštarauja L. Blaževičiūtė. Jos nuomone, interneto vartotoją visada galima paguti, nes jis turėdamas daugybę technologijų televiziją turi su savimi.

REKLAMA
REKLAMA

Svarbiausia – autentiškas turinys

Diskusijos metu išskirta, kad internetas vis toliau eina nuo tradicinės sampratos, kad tai uždara ekosistema. Internetas tampa turinio transliacijos kanalu. Dėl to svarbiausia tampa koks turinys kuriamas ir ką renkasi vartotojas.

L. Elkimavičiaus nuomone, besikeičiant vartotojui, televizijos darbas taip pat keistis. Pavyzdžiui, interneto platformoje dažnai gerai peržiūrimas trumpas turinys kaip horoskopai. Arba žiūrimi serialų pakartojimai, unikalaus turinio laidos.

„Esminis skirtumas yra vartotojo įsitraukimas, kuris šiandien skiria žiūrovą nuo prieš 25 metus buvusio. Šiandien jis nėra toks kantrus, tad iš esmės keičiasi darbo principai. Negalime rodyti to, ko nenori žiūrėti vartotojas. Taip pat šiais laikais pasirinkimo galimybė yra begalinė. Dėl didelės fragmentacijos turime atidžiau ir kruopščiau žiūrėti kaip vartotoją pasiekti ir įtraukti“, – sako „TV3“ generalinė direktorė L. Blaževičiūtė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Internetinių televizijų lankytojų praleistas laikas_gruodisInfographic

Dėl vartotojo fragmentacijos, mobilumo ir greito turinio pamėgimo, atkreipiamas dėmesys ir į tradicinio turinio keitimą. Tačiau nors ir norima trumpesnio turinio, L. Blaževičiūtė pamini, kad svarbus išlieka ir ilgos laidos. Viskas priklauso nuo vartotojo įsitraukimo. Be to, vyresni žmonės linkę žiūrėti ilgo turinio kūrinius: laidas ir serialus per internetinę televiziją. Tad žiniasklaidos priemonei reikia surasti balansą.

REKLAMA

V. Benokraitis prideda, kad internetinei televizijai svarbu stengtis didinti pasiekiamumą ir inventorių.

Sėkmingiausias „TV3“ unikalaus turinio pavyzdys – „X faktoriaus“ projektas. Šou buvo transliuojamas ne tik per televizorių, bet žmonės įsijungę „TV3 play“ taip pat galėjo stebėti akimirkas iš užkulisių, pokalbius po pasirodymų. Taip pat vyko šou aptarimai ir interviu „Power Hit Radio“ eteryje.

„X faktorius“ iš viso surinko 1,6 mln. video peržiūrų, tiesioginių transliacijų iš viso žiūrėjo 460 tūkst. kartų, o vidutiniškai viena tiesioginė transliacija surinko 46 tūkst. video peržiūrų. Finalas – 60 tūkst. video peržiūrų. Per „Youtube“ „X faktorių“ peržiūrėjo 12,5 mln. kartų.

REKLAMA

Sėkmingus unikalaus turinio pavyzdžius iliustruoja ir 2016 metų laidos: „Šotai“ – 10 serijų, 350 tūkst. peržiūrų, vidutiniškai 35 tūskt. video peržiūros per seriją bei „Mama neklok lovos, aš dar grįšiu“– kol kas 4 serijos, 190 tūkst. peržiūrų, vidutiniškai 47 tūkst. video peržiūros per seriją. Viso bus 10 serijų

Didesnės galimybės jauniesiems kūrėjams

Žiniasklaidos iššūkis sukurti aktualų ir įtraukiantį turinį. Vis dėlto reikia atkreipti dėmesį, kad nors ir turinio kūrėjų daug, aktualaus ir įtraukiančio turinio kūrėjų nėra tiek daug. Pasak L. Elkimavičiaus „Youtube“ tampa tik mokykla naujiems turinio kūrėjams, kitas žingsnis, būtent internetinės televizijos, kurios moka didesnius pinigus nei „Youtube“ Lietuvoje kuriančiam žmogui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

L. Blaževičiūtė pabrėžia, kad „Youtube“ sunku prasimušti jaunam kūrėjui, tad internetinė televizija suteika ypatingas galimybes. Skirtingai nuo „YouTube“, vartotojai gali iš karto savo kūrinį pateikti didelei auditorijai. Vietoj 47 tūkst. peržiūrų, jų kūrinį peržiūri 200 tūkst. žmonių. Taip u–tikrinamas ne tik pasiekiamumas, bet ir pasidalinama žiniomis, padedama su pradinėmis investicijomis.

V. Benokraitis taip pat pritaria, kad žiniasklaida padeda skatinti vartotojo kūrybiškumą vartotojo ir padėti jam išeiti į globalesnes rinkas.

REKLAMA

Lietuvišku turiniu susidomi užsieniečiai

Nors kuriami ir bandomi nauji formatai, tačiau ne vien geografija, bet ir kalbos barjeras sudaro kliūčių. Dėl šios priežasties Lietuvos turinio kūrėjai koncentruojasi į vietinę rinką. V. Benokraičio nuomone, dabar anglų kalba nebėra problema, tad apsiekti globalesnę rinką yra paprasčiau. Visgi L. Blaževičiūtė pateikia pavyzdį, kad kalba yra išlieka barjeru.

„Kolegos britai patys pasakojo kaip žiūrėdami „Tikras detektyvas“ turi įsijungti subtitrus. Tai parodo, kad kalbos supratimas vis dar išlieka iššūkiu“, - sako L. Blaževičiūtė

„TV3“ generalinė direktorė taip pat atskleidžia, kad laida „Farais“ susidomėjo Japonija. Tad ši laida pasieks dar didesnę auditoriją nei kai kurie pasaulyje žinomi serialai.  

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų