REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Du iš penkių pirkėjų Lietuvoje dažnai perka prekybos tinklų privačių prekės ženklų produktus, atskleidė Lietuvos gyventojų apklausa. Šių produktų neperkantis atsakė tik kas dešimtas respondentas, o tuo tarpu patys prekybininkai pastebi, jog net ir aukštesnes pajamas gaunantys pirkėjai vis labiau linkę ieškoti ekonomiškiausio varianto. Tačiau tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, pagal tai, kokią rinkos dalį užima privatūs prekių ženklai, Lietuva vis dar atsilieka nuo Europos vidurkio.

Du iš penkių pirkėjų Lietuvoje dažnai perka prekybos tinklų privačių prekės ženklų produktus, atskleidė Lietuvos gyventojų apklausa. Šių produktų neperkantis atsakė tik kas dešimtas respondentas, o tuo tarpu patys prekybininkai pastebi, jog net ir aukštesnes pajamas gaunantys pirkėjai vis labiau linkę ieškoti ekonomiškiausio varianto. Tačiau tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, pagal tai, kokią rinkos dalį užima privatūs prekių ženklai, Lietuva vis dar atsilieka nuo Europos vidurkio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kompanijos „Norstat“ atliktos apklausos apie prekybos tinklų privačius prekinius ženklus rezultatai atskleidė, jog bent kartą per savaitę šiuos produktus perka maždaug kas šeštas pirkėjas. Ketvirtadalis apsiperkančių didžiosiose maisto prekių parduotuvėse juos įtraukia į mėnesinį pirkinių planą.

REKLAMA

„Nielsen“ prekybos analitikos vadovas Rytų Europai Artūras Urbonavičius atkreipia dėmesį, jog privatūs prekių ženklai Europoje daug populiaresni nei Lietuvoje: „Nors mes turime gana stipriai koncentruotą šiuolaikinių prekybos tinklų struktūrą, tačiau mūsų šalyje privatūs prekės ženklai sudaro mažiau nei 10 proc., kai, pavyzdžiui, Šveicarijoje – 45 proc. visų mažmenos pardavimų.“

Paklausti, kodėl perka privačią prekybos tinklų produkciją, respondentai dažniausiai teigė, jog jų apsisprendimą lemia labai geras šių produktų kainos ir kokybės santykis. Antroje vietoje respondentai įvertino kainą – teigė, jog ji yra palankesnė nei kitų gamintojų produktų. Taip pat nemažiau svarbiu argumentu jie įvardijo dažnai šiems produktams taikomas nuolaidas.

REKLAMA
REKLAMA

Tai patvirtina ir „Nielsen“ tyrimai, kurie rodo, kad renkantis prekę pirkėjui svarbiausias kokybės ir kainos santykis. „Lyderiaujantys prekybos tinklai Lietuvoje pastaruosius metus orientavosi į vidutinių kainų ar net Premium segmento privačių prekinių ženklų plėtrą. Manau, kad tai buvo sėkmingas sprendimas, kuris ateityje padės pritraukti daugiau šių produktų pirkėjų. Tik geros ar ypač geros kokybės už šiek tiek mažesnę nei rinkos vidurkis kainą produktai bus mėgstami ir perkami Lietuvos pirkėjų“, – teigia A. Urbonavičius.

Anot viešųjų ryšių specialisto Andriaus Petraičio, kalbant apie kainą, tai ji aktuali ne tik mažas pajamas gaunantiems, kaip įprasta manyti, bet ir daugiau uždirbantiems pirkėjams: „Tai patvirtina ir apklausa, kurios metu paaiškėjo, kad būtent vidutines pajamas gaunantys, vyresni ir didmiesčių gyventojai dažniau atkreipia dėmesį į šias prekes lentynose. Manome, kad taip yra dėl to, kad pirkėjai įprato lyginti kainas ir vertinti prekės kainos ir kokybės santykį.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų